کر بختیاری
کر بختیاری
نرم افزار ومطالب آموزشی

یکی از تصورات غلط در مورد آی‌پد اپل این است که این دستگاه صرفا یک آیفون یا آیپاد تاچ بزرگ تر است. اما آی‌پد و آیفون از نظر سخت‌افزار، نرم‌افزار و کارایی، دو وسیله الکترونیکی کاملا متفاوت محسوب می‌شوند.

این در حالی است که هر دو از پس کارهای مشترکی مانند بازی، گشت و گذار در وب، ارسال ایمیل، تماشای تصاویر ویدیویی و گوش دادن به موسیقی بر می‌آیند.

اما اگر خود شما کاربر آیفون هستید، آیا به آی‌پد هم نیاز خواهيد داشت؟ جواب، به مورد مصرف شما از آیفون و انتظارتان از آی‌پد بر می‌گردد. به این انتخاب از زاویه دیگری نگاه می‌اندازیم.

اگر همیشه انتظار یک آیفون قوی تر و بهتر را می‌کشیدید، شاید آی‌پد همان رویای دیرینه شماست. آیا روی آیفون زیاد فیلم تماشا می‌کنید و به نمایشگر بزرگ تری نیاز دارید؟ دوست دارید بازی‌های موبایلی را به صورت حرفه‌ای تری دنبال کنید؟ پس آی‌پد راست کار خودتان است.

اما اگر بیشتر به یک گجت دم دستی نیاز دارید که آن را سریع از جیب تان بیرون آورید و کارتان را انجام دهید، آیفون جوابگوی شما خواهد بود. در این گزارش، عوامل تعیین کننده در انتخاب برای خریدن یا نخریدن آی‌پد بررسی شده است.

قیمت

آیفون هرچه باشد، یک گوشی همراه است و قیمت آن از سطح گران ترین گوشی‌های هوشمند بالاتر نیست، اما آی‌پد یک تبلت است و برای خرید آن باید پول یک کامپیوتر را بپردازید، بخصوص اینکه برند پر زرق و برق اپل روی آن حک شده است.

آی‌پد مشخصا سرمایه گذاری بزرگ تری نسبت به آیفون است. در درجه نخست، عامل اصلی تعیین کننده قیمت آیفون، حافظه آن است. سه مدل 16، 32 و 64 گیگابایتی آی‌پد مجهز به اتصال وای فای به ترتیب 500، 600 و 700 دلار قیمت دارد. اما مدل مجهز به وای فای و فناوری 3G به ترتیب در هر کدام از سه مدل یاد شده 30 دلار گران تر است.

سخت‌افزار

آی‌پد 24 سانتی‌متر طول، 19 سانتی‌متر عرض و کمتر از یک و نیم سانتی‌متر ضخامت دارد و تنها جایش کیف یا کوله پشتی است. آی‌پد یک تبلت سبک است که حول و حوش 700 گرم وزن دارد، اما اگر حوصله بارکشی ندارید و می‌خواهید گجت دوست داشتنی خود را همیشه زیر دست داشته باشید، آیفون گزینه بهتری است. از این گذشته تهیه یک کیس محافظ برای آی‌پد ضروری است. یادتان باشد که نمی‌توانید با آی‌پد مثل جزوه و دفتر و وسایل دیگر درون کوله پشتی تان رفتار کنید، چون صفحه نمایش آی‌پد به کوچک ترین خراش و ضربه حساس است.

از سوی دیگر آی‌پد ابزار چندرسانه‌ای بهتر و کامل تری در مقایسه با آیفون است. تماشای تصاویر ویدیویی روی نمایشگر 7/9 اینچی آی‌پد تجربه‌ای کم نظیر و لذت بخش است. علاوه بر این گوش دادن به موسیقی روی اسپیکرهای آیفون، لذت موسیقی را از بین می‌برد و کیفیت صدا را چند برابر پایین می‌آورد. در مقابل آی‌پد اسپیکرهای قدرتمندی دارد که صدا را با شفافیت پخش می‌کند.

کارکرد‌های مشابه

شاید گمان کنید آی‌پد پلات فورم جدیدی است و انتشار برنامه‌های مخصوص آن کمی طول می‌کشد، اما خوشبختانه سیستم عامل آی‌پد همان سیستم عامل آیفون است. در حال حاضر آیفون به پلات فورم iPhone OS 3.1 و آی‌پد به پلات فورم iPhone OS 3.2 مجهز است و تمام برنامه‌های آیفون، روی آی‌پد هم قابل اجراست. برای مثال برنامه مخصوص مدیریت ایمیل‌ها در حال افقی در سمت چپ به نوارافزار جست و جو مجهز است و همچنین آخرین ایمیل‌های دریافتی و ارسالی را نمایش می‌دهد.

طبیعتا تمام این گزینه‌ها روی نمایشگر کوچک آیفون جا نمی‌شود. نرم‌افزار مشاهده تصاویر هم جذاب است.

روی آی‌پد عکس‌های بیشتری در یک صفحه واحد جا می‌گیرید و ورق زدن آلبوم‌های عکس دیجیتالی روی تبلت اپل یک تجربه شگفت انگیز و بی نقص است.

برنامه‌ها

آی‌پد قوی تر و بزرگ تر از آیفون است، بنابراین برنامه‌های پلات فورم آیفون روی آی‌پد بی شک جذاب تر و بهتر خواهد بود. مثلا سخت‌افزار قدرتمند آی‌پد، از بازی‌های بسیار بهتری در مقایسه با آیفون پشتیبانی می‌کند. البته اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که در طول راه به بازی می‌پردازید تا فقط وقت را سپری کنید، آیفون برای شما بیشتر جواب می‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

یوسف سنگری
ساعت1:03---9 آذر 1391
سلام
همشهری عزیز
من شما را در سایتم اضافه کردم اما تبادل لینک نمیشه لطف کنید من را با عنوان
آموزش تخصی رایطه جنسی اسلامی اضافه نمایید
سپاس


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب: آی‌پد, توسط کربختیاری